Ada 的拼布小站/Ada's quilting room

與大家分享我的拼布作品

7/25/2004

布塊的新家/New home for my fabric





 
今天我為布塊找到了新家了﹐以前我只是把它們放進紙箱裹﹐每次要用的時候便要東找找﹐西找找﹐很不方便。這次的把它們搬到兩個抽屜裹﹐依顏色整理好才知道我原來缺少了那個色系。我看下一次大減價又要花錢了﹗

另外﹐媽媽過身以後﹐我一直都沒心情和時間做拼布﹐今天是我第一次再提起針來做拼布。回想以前也是媽媽鼓勵我學拼布的﹐好像有一點情意結吧﹗我以後都會用心做好我每一件作品。想念妳。。。媽媽﹗ 


I finally found a new home for my fabric today.  In the past, I've just put all my fabric in carton box.  When I try to find it then I have to search here and there, it's really waste a lot of time.  This time I have moved all fabric to two drawers and classified them in colors so now I know I have shortage in which color scheme.  I guess I have to spend a bit more in next sale time though !
 
Today is my first time I pick-up my needle again since my mom's death.  In the past,  it's mom encourage me to start quilting that leads me to think about her ! In the future,  I will try my vest best to finish every quilting project.  Miss you much .... mom !
 

6 Comments:

  • At 11/01/2004 8:23 下午, Anonymous 匿名 said…

    看到別人的布布整理的那麼整齊
    真的有點不好意思
    ~~~房間持續亂的Olivia

     
  • At 12/02/2004 6:44 上午, Anonymous 匿名 said…

    那時我也花了很多時間整理我的布
    還A了老公的活動桌來當我的工具桌
    有空時在貼張照片給你看看~~~~

     
  • At 12/09/2004 9:08 上午, Blogger Ada said…

    Olivia,
    不好意思!一直沒有看到妳的留言.我想妳是忙於做作品,還未有機會整理吧! 我最近又敗了一些布回來,所以現在也是亂亂的了.

     
  • At 12/09/2004 9:12 上午, Blogger Ada said…

    上面沒有留名字的朋友,
    我也跟妳差不多了,不過我是用我的餐桌,期待著看到妳的照片了(下一次請妳留個名字,讓我知道妳是誰啊).

     
  • At 1/12/2005 7:15 上午, Anonymous 匿名 said…

    那個是牛啦~~~

     
  • At 1/12/2005 7:16 上午, Anonymous 匿名 said…

    那個是牛啦~~~

    牛終於會留言了,其實是留言時老是看不到自己的留言
    原來是要按一下重新整理~~~

     

發佈留言

<< Home