Ada 的拼布小站/Ada's quilting room

與大家分享我的拼布作品

4/22/2005

小房子相框/Little House Shape Picture Frame


House shape picture frame Posted by Hello

早前已經報名參加Myra舉辦的“從心開始”的做拼布相框活動﹐ 正因為要做被子給朋友﹐ 所以到現在才能完成作品。 當剪好布和分別縫好屋頂和屋身時﹐ 大兒子過來問我那個好像一支回力鏢的東西是用來做甚麼的。 其實單看屋頂部份真的有點像耶。

這個是全用手縫的作品﹐ 最難的部份應該是放棉花吧﹗ 因為要做到適量真的要試驗多幾次再可以滿意啊﹗

I have signed-up to participate in this picture frame making activity organised by Myra quite some time ago already. As I was busy in making the bed quilt for my friend earlier so I've just finished this project. When I was stuffing the roof part of the house, my elder son asked me "What are that boomerang thing for ?". The roof part is really like a boomerang when it's just only by itself, right ?!

This is a hand pieced project and the most difficult part is to decide how much polyfill to stuff in because in order to get a satisfactory result I have tested for so many times already !

4 Comments:

  • At 4/29/2005 3:42 下午, Anonymous 匿名 said…

    Dear Ada:
    很好看的小屋喔...

    你都做好了..我都還沒動工耶.

     
  • At 4/30/2005 10:25 上午, Blogger Ada said…

    謝謝啊﹗ 妳也快點來做一個吧﹗ 很快便可以完成的﹐ 加油呀﹗ 下次別忘了留下名字﹐ 讓我知道妳是那一位啊﹗

     
  • At 6/13/2005 12:26 下午, Blogger Ada said…

    我的小天使

    其實妳跟我遇到的問題一樣啦﹗ 我要把背部的紙板改小來配合相框的表面﹐所以我在文章裹說最難的部份就是放棉這步驟了。

     
  • At 6/19/2005 8:11 上午, Blogger Ada said…

    小湘﹐

    其實我沒有另外再畫背面紙形﹐ 我只是用原來的紙形修改到跟表面相接就好的。

     

發佈留言

<< Home